Dag 6 - Newport OR - Coos Bay OR

7 september 2017 - Crescent City, California, Verenigde Staten

Vannacht hebben we goed geslapen, we worden al iets minder vroeg wakker. Het ontbijt in het hotel was niet veel, dus daar waren we snel mee klaar. Voordat we de route voortzetten, kijken we nog even in het dorp rond. Er komen al volop ladingen verse vis binnen, die ter plekke schoongemaakt wordt in grote hallen. We lopen nog een stukje door de duinen, bekijken ook hier de brug nog even en gaan dan op weg. Het is vrij mistig langs de kust vandaag, dus we kunnen niet ver kijken. De temperatuur is ook flink lager dan de afgelopen dagen, zo rond de 20 graden en af en toe een stevige wind. Daardoor waait dan wel de mist af en toe weg, dus kunnen we toch wat zien. De kust is hier schitterend. De oceaan is wild, het landschap ruig en rotsachtig met erachter bossen. Dan weer zijn er duinen, stukken gras, meren en bossen. We stoppen verschillende keren bij uitkijkpunten en maken soms een korte wandeling over het strand of door de duinen. We zien veel zeeleeuwen, pelikanen en kalkoengieren. We komen rond 5 uur bij het hotel aan en hebben weer een supermooie, ruime en schone kamer. Als we zitten te eten, gaat het ineens flink regenen. We hebben vandaag dus geluk gehad met het weer, want vanmiddag werd het best nog mooi. Omdat we nu wat eerder zijn, heb ik vanavond wat meer tijd om de foto's te herstellen. Ik zie dat sommigen niet goed geupload zijn, dus daar ga ik wat aan doen.