Dag 7 - Coos Bay OR - Crescent City CA

8 september 2017 - Grants Pass, Oregon, Verenigde Staten

Als we vanmorgen de deur van onze kamer opendoen, zien we dat het mistig, miezerig weer is. Gauw steken we de parkeerplaats over naar de lobby van het hotel voor het ontbijt. Het ruikt lekker en het smaakt ook heerlijk. Als we uitgegeten zijn, gaan we op pad. Het is echt best mistig. Onze eerste stop die op de planning staat is Bandon om Face Rock te zien. Maar helaas, het is te mistig, we zien helemaal niets. Dan door naar Cape Blanco, het meest westelijke punt van de VS. Jammer, maar ook hier niets te zien. Af en toe gaat het ook harder regenen. Tegen half 12 komen we in een klein dorpje aan, Port Orford. We besluiten te kijken of we hier iets gezelligs kunnen vinden om een kop koffie en thee te drinken. Aan de buitenkant ziet het er allemaal niet echt geweldig uit. En de regen helpt ook niet mee. Maar H heeft iets gezien Ed's coffee & juice. Toch daar naar binnen dan. Ziet er binnen eenvoudig uit, maar de sfeer is goed en de dame achter de counter super aardig. Ze bakken zelf wat kleine lekkernijen zoals koekjes, muffins en de hier zo bekende ocean rolls. Die moeten we natuurlijk proberen dan. :-)

Als we onze weg vervolgen, lijkt het af en toe iets lichter te worden. We stoppen nog bij verschillende punten en we kunnen dan misschien niet alles zien, maar wat we zien is prachtig. Rond half 4 komen we bij het hotel aan. Kamer is weer super netjes en ruim. Daarna snel naar het Visitor Centre van Redwoods State Park, om te kijken of we nog het park in kunnen. Dat kan. We krijgen wat informatie mee en gaan op weg. De ingang is vlakbij het dorp hier, dus al snel zien we de reusachtige bomen. Er staan ook sequoia's tussen. Mega zijn ze! We besluiten om nu niet te gaan wandelen, het regent weer wat harder en het is inmiddels na vijven. We rijden de route en gaan morgenochtend terug voor wat korte wandelingen.

Omdat dit onze laatste dag aan de kust is, heb ik nog een restaurant opgezocht waar we seafood kunnen eten. H heeft eindelijk zijn lobster! En ik nog een heerlijk stuk zalm. Smullen, het eten is echt goed! Ook maken ze zelf cheesecake, tja niet te weerstaan! We delen een stuk, dat is hier geen enkel probleem. Heerlijk!

Vanavond zullen we in slaap vallen met het geluid van de zeeleeuwen. We kunnen ze horen door het open raam. :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lucienne:
    8 september 2017
    Echt super leuk op te lezen!! Veel plezier verder!
  2. Stephanie:
    8 september 2017
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten ondanks het slechte weer. Hopelijk zal het weer bij trekken. Hier is het herfst:(
    Harco eindelijk zijn lobster hahah. Geniet van jullie vakantie land inwaards...
    En Wen, je schrijft echt leuk :D
  3. H-D.:
    8 september 2017
    Goedemorgen (onze tijd) Wendy en Harco.
    Jullie reisverhaal is beslist een success, ga zo door ! Het lijkt erop, dat de dagen voorbij vliegen, zeker als ze dusdanig met activiteiten zijn gevuld.
    Een pier vol zeeleeuwen die zonnebaden, prachtig toch ? Of die grijze walvissen ? De schepping is heel mooi, dat blijkt maar weer.
    Sequoia's lijken mij inderdaad ook immens, ik heb er in een oud boek diverse keren over gelezen, wat voel je je zelf dan toch klein ?!
    Bedankt voor de mooie foto's ! Veel succes en plezier verder op jullie fantastische reis.
  4. Heidie:
    8 september 2017
    Prachtig zoals jullie aan het genieten zijn. Jammer van het weer. Hoop dat het weer mee gaat zitten als jullie de wandeling door het bos gaan maken. Zie weer uit naar jullie verhalen en de foto's. Nog veel plezier.
  5. Herman en Coby:
    8 september 2017
    Wat een prachtige natuur! Wij genieten op afstand met jullie mee! XXX