Dag 8 - Crescent City CA - Grants Pass OR

9 september 2017 - Crater Lake National Park, Oregon, Verenigde Staten

Het eerste wat we zien als we de gordijnen opendoen vandaag is...mist. O jee...Minder dan gisteren zo lijkt het en in ieder geval groog. Eerst maar even ontbijten. Alleen continental breakfast vandaag, dus zijn snel klaar. Dan toch op weg naar Redwoods. Hoewel het maar een paar minuten rijden is, is het hier toch veel helderder. Aangekomen op de plaats waar de wandeling begint, ziet het er prima uit en lijkt de zon zelfs door te breken. Hoewel de auto maar 17 graden aangeeft, voelt het warmer. Dus alleen een vestje aan en de wandeling kan beginnen. Bij de start staat een bord. En ja hoor, wat staat erop? Er leven hier Elk (grote hertensoort), puma's en zwarte beren. Voorzichtig dus. Gelukkig zijn er al meer mensen, ondanks dat we vroeg zijn. Denk niet dat we een beer tegen zullen komen. We voelen ons erg klein tussen de enorme bomen. Er groeien 3 soorten waarvan de hoogsten tot 115 meter kunnen worden en de sequoia's weliswaar 'maar' 96 meter, maar die kunnen dan weer een doorsnede van 9 meter halen. Het is prachtig in het park en het is een bijzonder gevoel om tussen die enorme stammen te wandelen. We maken een stuk verderop nog een wandeling. Helaas geen elk gezien.

Als we uitgewandeld zijn, halen we een broodje en een kop koffie en wagen nog een poging bij het strand. Bizar genoeg zit het daar nog steeds potdicht. We kunnen de vuurtoren niet zien. We eten toch ons broodje hier op en gaan dan rijden richting Grants Pass. Het hotel ziet er gezellig uit. De buitenkant is geverfd met vrolijke kleuren en muurschilderingen. Het is hier flink warmer, weer rond de 30 graden. Gauw de korte broek weer aan! Even langs de supermarkt voor een nieuwe gallon water en dan naar een restaurantje. Dit zit op loopafstand, dus we laten de auto lekker staan. De recensies op internet hebben het bij het juiste eind; we eten weer heerlijk en vallen wederom voor een huisgemaakt dessert. Het is maar goed dat we veel lopen, anders groeien we binnen no time letterlijk en figuurlijk uit tot echte Amerikanen. :-)

1. Cora:
    9 september 2017
    Wauw!dat zijn id geen kleine boompjes.mooi hoor! Fijn dat jullie nu weer warm weer hebben.hier komt de regen met bakken uit de hemel.xxx
  2. Fred en Odette:
    Wow wat een boom! zegt Lisa Groetjes daar ✌
  3. Ben en Carla:
    9 september 2017
    Mooi zeg, het is niet voor te stellen dat de bomen zo groot kunnen zijn!
    Leuke foto's en een mooi verslag 👍!