Dag 2 - Portland OR

3 september 2017 - Astoria, Oregon, Verenigde Staten

Lieve lezers,

allereerst bedankt voor al jullie reacties! Superleuk dat jullie meelezen.

Vandaag hebben wij weer een leuke dag gehad in Portland. We hebben lekker geslapen, beetje vroeg wakker door de jetlag, 05.00 uur, maar verder niets te klagen. Zaten daardoor wel lekker vroeg aan het ontbijt, wat echt super goed en uitgebreid is. Dus met een goedgevulde maag en nog een thee 'on the go' om 08.30 op weg naar de metro. Lekker Amerikaans met zo'n kartonnen beker met dekseltje over straat. :-) Als eerst staat de Farmers Market op het programma. Er zijn veel boerderijen in de omgeving van Portland, en op zaterdag en zondag komen zij naar de stad om verse producten te verkopen. We zien hier meteen een ander gezicht van de stad. Ander publiek, andere sfeer en mooie producten. We kopen wat fruit en eten dit onder de bomen in het gras op, tussen de picknickende gezinnen. Daarna gaan we richting Powell's, 's werelds grootste boekenwinkel. Wow, wat een boeken, ruim 4 miljoen! Leuk om te zien en ik heb natuurlijk een boek gekocht! Dan op naar Strumptown, volgens de recensies de beste koffiebranders van Portland. Harco neemt een cappuccino en hij vindt hem heerlijk! Mijn kamillethee is overigens ook lekker. Nadat we de kunsten van de koffieschenkers nog even bewonderd hebben, duiken we de metro weer in om naar de andere kant van de stad te gaan. Tidbit Food cart pod is de volgende stop, een gezellig pleintje waar een stuk of 25 van de vele food carts staan die Portland rijk is. Je kunt er van alles eten, en sommigen staan zo goed bekend dat er flinke rijen staan. Daarna naar een vestiging van Salt & Straw die vlakbij is en waar ze dan weer het beste huisgemaakte ijs van de stad hebben. Ook de bollen ijs zijn van Amerikaans formaat, maar aangezien het ruim 35 graden is, hebben we wel een flink ijsje verdiend! Om weer terug richting centrum te gaan, lopen we 23 blokken richting metro. Op de heenweg hebben we de bus genomen, maar daar moesten we een half uur op wachten, dus we besluiten nu te voet te gaan. Weer in de metro rijden we door naar Washington Park. Daar zijn verscheidene tuinen te bezichtigen, oa de International Rose Test Garden. Hier worden allerlei soorten rozen gekweekt en je mag gratis door de tuin wandelen om ze te bekijken. We houden het bij deze tuin en gaan daarna terug naar de metro. Het is inmiddels half 7 en we zijn dus al een flinke tijd op pad. Eten hoeft niet meer gezien de grote hoeveelheden van vanmiddag, dus in één keer door naar het hotel. Daar aangekomen vragen we bij de balie of de shuttle service van het hotel ons morgen bij het autoverhuurbedrijf kan brengen. Dat is geen probleem zegt de receptioniste. Mooi zo, geen gesleep met koffers. :-)

1. Esmeralda:
    3 september 2017
    Hoi hoi, grappig dat je beleving na een paar uur slaap altijd anders is. Zo het zien proeven ruiken horen en beleven is nu echt begonnen. Zo te lezen zijn alle zintuigen geprikkeld. Wat een leuk begin om zo kennis te maken met de stad. Enjoy!
    P.s. Ook bij de havendagen tegenwoordig veel foodtrucks.
  2. Patrick en Bianca + kids:
    Hoi hoi,

Super leuk om te lezen. Weer een super geslaagde dag...veel moois en leuks gezien. Zijn benieuwd wat jullie volgende dag brengt....tot snel.

Gr liefs ons
  3. Cora:
    3 september 2017
    Nou nou druk dagje geweest zeg!!
  4. Herman en Coby:
    3 september 2017
    Wat een lange,maar mooie dag hebben jullie gehad!
  5. Herman en Coby:
    3 september 2017
    Was het ijs net zo lekker als bij Bernardo's ijssalon in Ede?
  6. Seth:
    3 september 2017
    Lekker bezig! Nemen jullie ook een ijsje voor mij mee?

Veel plezier en ik ben benieuwd wat dit avontuur jullie nog meer gaat brengen.
  7. Fred en Odette:
    Mooi om te lezen! Enjoy!
  8. Ton:
    4 september 2017
    Lekker aan het gebak zie ik :-)
  9. Björn:
    5 september 2017
    De reis is goed begonnen zo te lezen. Heerlijk zeg , lekker van genieten dan doen wij dat van jullie mooie verhalen.