Dag 3 - Portland OR - Astoria OR

4 september 2017 - Astoria, Oregon, Verenigde Staten

Vanmorgen na het ontbijt met de shuttle meegegaan om de auto op te halen. Alles ging soepel en vrij vlot en nu zijn we de tijdelijke eigenaren van een mooie zwarte Jeep Compass. En dus crossen we nu overal heen. Allereerst naar de Outlet in Woodburn, ongeveer 45 min ten zuiden van Portland. Rond half 11 waren we er, een half uurtje na openingstijd, dus we hoopten dat het nog rustig zou zijn. Mis! Geen idee of het met het Labor weekend te maken heeft of niet, maar het leek de woonboulevard met Pasen wel. Wat een drukte! Omdat er zoveel parkeerplaatsen zijn, konden we nog wel makkelijk parkeren, maar in de winkels was het al flink druk. En de temperatuur liep ook weer vrij snel op richting de 40 graden, dus deze omstandigheden maakten dat we het niet zo lang volhielden. H heeft wel twee Levi's gekocht en ik heerlijke slippers van Skechers. En toen moesten we van de parkeerplaats af zien te komen.....Daar was inmiddels een complete opstopping ontstaan. Na een half uur is het gelukt! Op naar de Cheesecake Factory voor een lekker stuk cheesecake. Daarvoor rijden we terug richting Portland en hopen dat het verkeer meewerkt. Gelukkig geen drukte op de weg, maar wel bij de CCF. We moeten ongeveer 20 min wachten op een tafeltje. Daarna bestellen we eerst iets kleins en daarna een stuk cheesecake. Flinke punten natuurlijk, maar lekker! Als we naar buiten gaan zitten we weer te vol, het wordt tijd dat we rekening houden met de grootte! Dan verder noordwaarts naar de St John's Bridge, de meest noordelijke brug van Portland en met zijn 62 m hoogte en 630 m lengte ook de grootste van de stad. Bovendien is hij al van 1931! Wat een kolos als je eronder staat. Als we aan komen lopen bij Cathedral Park, onder de brug, begint er net een huwelijksplechtigheid! En dus wonen we zomaar een heuse Amerikaanse bruiloft bij! Dan is het echt tijd om richting ons volgende hotel te gaan, dus zetten we koers richting Astoria waar we om half 7 aankomen. Omdat we nog redelijk vol zitten van vanmiddag halen we alleen een salade. Als we uit de auto stappen horen we een geluid dat we kennen vanuit San Francisco: zeeleeuwen. We lopen naar de waterkant en ja hoor, ze liggen op een pier. Die heet hier ook Pier 39 trouwens, net als in SF. ;-)

Ps. Ik krijg de foto's even niet op de plek waar ik ze hebben wil, maar ik plaats ze wel. Klik even op 'Foto's' om ze te zien.

1. H-D.:
    Hallo Wendy en Harco.
    Jullie hebben al heel wat beleefd in de paar dagen die jullie weg zijn; en het is fijn om te lezen dat alles (redelijk) naar wens loopt. Het mooie van jullie verslag is, dat je de dingen a.h.w. mee beleeft, zonder zo'n grote reis hoeven te maken. De oude brug (het hefgedeelte) heeft wel wat weg van de Spijkenisserbrug (ook de oude) of de oude Ijsselbrug in Zuphen. En de porties eten lijken mij wel wat ! Veel plezier verder, en ik kijk uit naar jullie verdere verhalen. Groet, H-D.
  2. Sander:
    4 september 2017
    Hej reizigers - leuk om te lezen allemaal - jullie hebben vast al het idee dat jullie er weken zijn (als ik lees wat jullie allemaal al gezien hebben) Wel goed het molboekje bijhouden he! :-) Volgens mij heb ik die brug ook bij WIDM gezien. Veel plezier en we blijven gezellig meelezen!!
  3. Heidie:
    4 september 2017
    De verhalen zijn echt prachtig. al zoveel meegemaakt en laat harco niet te veel eten anders komt hij als een tonnetje terug hahaha. Veel plezier zie weer uit naar morgen.
  4. Lucienne:
    4 september 2017
    Wow ... zo te lezen vermaken jullie je prima. Heel leuk om mee te kunnen lezen met jullie avonturen. Veel plezier!!
  5. Ben en Carla:
    4 september 2017
    Leuk verslag om te lezen ga zo door en we zijn benieuwd naar de volgende!
    Genieten jullie er maar lekker van!!