Dag 16 - Yellowstone NP WY

17 september 2017 - Boise, Verenigde Staten

Een blik door het raam geeft vanmorgen een wit uitzicht. De weg is wel schoon, dus dat is in ieder geval gunstig. Het dooit wel, en er zijn geen verdere wegafsluitingen. We maken de auto sneeuwvrij, nemen een kop thee mee en gaan op weg. Aan de dame in het hotel vraag ik nog of de winter altijd zo vroeg is, maar nee, dit is niet normaal zegt ze. En het wordt volgende week mooi weer, dus dit verdwijnt wel. We beschouwen dit dan maar als een winterse bonus in onze vakantie die zo zomers begon. De bomen en bergen zien er wel erg mooi uit onder de witte deken en we schieten vast wat plaatjes voor als de sneeuw in Nederland met kerst weer nergens te bekennen is :-). In het dorpje voor het park genieten we nog van een heerlijk ontbijt.Daarna is het aansluiten, want voor de ingang van het park staan flinke rijen. Het is natuurlijk zaterdag en Yellowstone met een wit laagje is extra mooi. Eenmaal in het park belanden we vrij snel in een opstopping. Wat blijkt: er is een beer gespot. We parkeren snel de auto en ja hoor. Aan de overkant van een riviertje scharrelt op de berg een beer rond. Met de verrekijker kunnen we hem heel goed zien. H is helemaal enthousiast, hij kan er geen genoeg van krijgen. Op een gegeven moment zegt een vrouw tegen ons dat er ook 2 elk dichtbij staan aan de waterkant. We lopen een stukje verder en inderdaad. Een hele tijd blijven we naar de beer en elk staan kijken. Weer in de auto komen we al snel in een volgende file terecht. Dit maal staan er een paar bizons heel dicht bij de weg. Het weer is gelukkig stukken beter dan gisteren, het is rond het vriespunt en af en toe laat de zon zich zien. Vandaag is dus een prima dag om wat wandelingen te maken. Zo zien (en ruiken) we verschillende bronnen en geisers. Dankzij het mooiere weer, is het zicht ook veel beter. Wat is het hier mooi! Halverwege de middag zien we een grote groep elk. Er is een stier bij met een enorm gewei. Prachtig. En verderop staat nog een stier. Alleen, maar best dichtbij en ook met een groot gewei. Hij graast rustig verder. Dan komen we bij de Grand Canyon van Yellowstone. We lopen een stukje over het wandelpad langs de bovenkant. Hier waait een ijzige wind, maar wat is het gaaf! Daarna is het tijd voor hot chocolate. Even opwarmen. Op de terugweg uit het park zien we nog bizons en elk. En op het laatste moment vliegt er nog een zeearend over de rivier. Wat een schitterende dag in dit bizar mooie park hebben we weer gehad! We eten in hetzelfde restaurant als gisterenavond, want heerlijk gegeten en dat is vanavond niet anders.

1. Herman en Coby:
    17 september 2017
    Wij vinden de foto's al prachtig, wat moeten jullie dan ontzettend genieten
    van de natuur als je er zo midden in staat.
    Wendy wat kun jij de belevenissen van jullie toch leuk op schrijven! Liefs XXX
  2. Cora:
    17 september 2017