Dag 11 - Bend OR - Baker City OR

12 september 2017 - Twin Falls, Idaho, Verenigde Staten

Een drukke dag vandaag. We staan vroeg op, halen extra water en gaan dan ontbijten bij een leuk restaurantje. Dan op weg naar Smith Rock State Park, net als de kust van Oregon en Crater Lake is dit één van de 7 Wonders of Oregon. En mooi is het, zeker weten. Ik moet eraan geloven, we gaan de zwaarste hike van het park maken, de Misery Trail en zo heet het niet voor niets. Dat heb je met zo'n sportieve man! Gelukkig zijn we vroeg, dus het is nog niet zo heet. Insmeren, gallon water mee en daar gaan we. We klauteren helemaal naar boven. Het is zwaar, maar zeker de moeite waard. Ruim 2,5 uur doen we erover, met de nodige stops om op adem te komen en van de omgeving te genieten. We zien roofvogels zweven, kleinere vogels met mooie kleuren en een slangetje. Helaas geen zeearend, wel een nest. Ook zijn er veel bergbeklimmers en op verschillende plaatsen zijn elastieken tussen de rotsen gespannen waarop flink gestunt wordt. We krijgen al zweethanden bij het idee! Als we klaar zijn eten we in de schaduw onze huckleberry peach scones op, die we vanmorgen bij het restaurantje gekocht hebben. De temperatuur is flink opgelopen, alweer rond de 30 graden. Dus airco aan en weer op weg want de Painted Hills staan nog op de planning voor een bezoek. Eenmaal aangekomen kunnen we het niet meer opbrengen om de auto nog uit te komen. Gelukkig is alles goed te zien vanuit de auto en zijn er alleen kleine wandelingetjes van 400 m langs de heuvels. Die slaan we dus even over, het is bloedheet en geen enkele schaduw. Daarna vervolgen we onze route, die vandaag behoorlijk is. We hebben nog 4 uur te gaan! We wisselen het rijden af. De route gaat door mooi landschap, bossen en bergen. Onderweg zien we aardig wat wild. Pronghorns, een soort antilope, veel roofvogels en een aantal herten, die weer voor ons de weg overstaken. Gelukkig zagen we het op tijd. Het is al half 8 als we in het dorp aankomen. Gelukkig net voor het donker. Om in het donker door de bossen te rijden met al het overstekende wild is ook niet fijn. We besluiten eerst wat te eten voordat we naar het hotel gaan. We zijn op. We rijden over de hoofdstraat van het dorp en zien verschillende restaurants, maar nergens een mens te bekennen. Hmm...ah dan één zaakje waar het druk is. Daar moeten we zijn. We parkeren de auto en gaan naar binnen. Wat een leuke zaak! Het is een brewery pub, net zoiets als waar we in Astoria hebben gegeten. Hartstikke druk, we kunnen kiezen, wachten op een booth of aan de bar eten. Bar! Wachten hebben we geen zin in en aan de bar heeft wel wat. Het eten is goed. Als we klaar zijn, gaan we naar het hotel. Douchen en slapen is het enige wat we nog willen. Bovendien is de internet verbinding niet zo best, dus vandaar wat vertraging met deze update. Tot gauw. :-)

1. Herman en Coby:
    12 september 2017
    Wat een prachtig mooie natuur, en al die dieren die jullie zomaar in het wild zien.
    In 1 woord ''geweldig''!
  2. Seth en Naomi:
    12 september 2017
    Volgen steeds jullie verslagjes. Leuk om te lezen! Zo te lezen ook weer een prachtige reis!
    Geniet ervan!
    X
    Naomi
  3. Patrick en Bianca + kids:
    13 september 2017
    Hoi wauw wat een geweldige dag weer zeg. Prachtig die foto's en wat gaaf al die wilde dieren.

Liefs ons