Dag 10 - Crater Lake OR - Bend OR

11 september 2017 - Baker City, Oregon, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd wakker na een frisse nacht, om half 8 is het 10 graden. Nog steeds is de brandlucht goed te ruiken. Brandweermannen zijn druk bezig, komen informatie doorgeven bij het hotel en checken de bassins. We gaan weer naar de overkant voor een goed ontbijt. Daarna besluiten we nog een kleine wandeling door het bos te maken. Daarna gaan we op weg. We rijden een klein stukje extra om ook Diamond Lake even te bezoeken. Onderweg hebben we geen last van de branden en komen ook geen situaties tegen waarin je langs de brand begeleid wordt. Wel is op veel plaatsen duidelijk zichtbaar dat er (kortgeleden) branden hebben gewoed. Veel bomen zijn zwart geblakerd en zijn hun naalden kwijt. We komen nog een hert met een jong tegen dat besluit voor ons de weg over te steken. Ik zit vanmorgen achter het stuur, maar kan gelukkig ruim op tijd remmen. Ondertussen is het alweer flink opgewarmd. Als we in het plaatsje Sunriver aankomen, gaan we bij Starbucks langs voor een lekkere cappuccino en thee. Ook de tank moet weer gevuld worden en we hebben een gezellig praatje met de pompbediende. Daarna hebben we nog een stop op de planning staan, bij Newberry Volcanic National Monument. Een (nu slapende) vulkaan met een flinke oppervlakte aan lava er omheen. We maken een wandeling tussen de zwarte brokken. Een bizar landschap en een enorm contrast met bv de Redwoods. Aangekomen in Bend doen we wat kleine boodschappen en daarna gaan we naar het hotel. Weer een mooie ruime kamer. Na een verfrissende douche gaan we eten bij Applebee's. Voor het eerst deze vakantie, maar na al die goede restaurants van de afgelopen dagen, valt het toch ietwat tegen. ;-)

1. Cora:
    11 september 2017
    Fijn dat jullie zo genieten!!.wel vervelend zeg van die branden daar!!.Ben benieuwd naar het volgende verslag.xxx
  2. Collin:
    11 september 2017
    Ik krijg er elke keer trek van. Heb een paar keer bij applebees gegeten dat was altijd wel goed.

Veel plezier nog!!
  3. H-D.:
    11 september 2017
    Het woord "bizar" voor die zwarte brokken is een hele treffende omschrijving, mooi gedaan. En mrs Applebee ken ik alleen uit de muziek.
    Fijne dagen verder; nog even, en wij gaan zelf ook op stap.
  4. Sander:
    11 september 2017
    Wat hebben jullie inmiddels alweer veel gezien en gedaan. Een jaloersmakende combi van mooie omgeving en foto's, lekker eten en vrijheid. Ook best spannend met alle branden maar zo te horen is alles wel onder controle en weten ze wel wat ze doen daar!
    Je vraagt je af wat je met zo'n zwembadje moet doen tegen een flinke bosbrand maar ook daar zullen ze vast ervaring mee hebben. Mogen jullie er ook in of hebben jullie geen zwemspullen bij je? :-) :-) Veel plezier en hoop dat jullie opnieuw een fijne dag hebben vandaag!
  5. Ton:
    11 september 2017
    Heb je de mol al ontdekt? Of zijn dat die zwarte hopen:-) Veel plezier verder!