Dag 21 - Gresham OR - Redmond OR

22 september 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

We hebben heerlijk geslapen en ontbeten. Het weer is nog een beetje druilerig. Koffers in de auto en eerst even naar de Adidas Outlet voor H. Hij is nog op jacht naar schoenen. Helaas kan hij niet slagen. Dan collega C ophalen die elders heeft geslapen. We rijden vandaag nog een stukje samen. Onderweg wordt het droog. Veel bergen en bos op de route, mooi rijden dus. Op een gegeven moment gaan we door een deel dat eigendom is van de natives, Indianen dus. We merken er alleen weinig van, nog steeds voornamelijk bosgebied. Op de kaart is dat niet te zien, want deze gebieden worden niet ingetekend op de kaarten. Er is één klein dorpje. We gaan even rondkijken of we een gezellige gelegenheid zien voor een kop koffie, maar dat vinden we niet. Dus rijden we verder. Jammer, altijd interessant om te zien. Op een gegeven moment zien we een afslag die verwijst naar een Wildlife overlook. Die maar proberen dan. Niemand te zien op de parkeerplaats, is dat een goed teken? Waarschijnlijk niet. Toch lopen we het stukje naar het uitkijkpunt, verrekijker gaat mee. Gras, water en bomen. Prima om dieren te zien zou je denken, maar op dat moment weinig te zien. We gaan met zijn drieën op het picknickbankje zitten. C en ik kletsen wat, H speurt met de verrekijker de omgeving af. En dan ineens, ja hoor, een zeearend. Wel op flinke afstand, maar met de verrekijker duidelijk te zien. We blijven nog even zitten en genieten van de rust en de omgeving, want die is ook zonder dieren hartstikke mooi. In het volgende dorp vinden we een leuke locatie voor de al eerder geplande kop koffie. Na even gezeten te hebben, is het tijd om afscheid te nemen. C gaat verder naar Bend en de dag erna naar Crater Lake waar wij eerder deze vakantie geweest zijn. En onze eindbestemming van vandaag is Redmond, de volgende stad. Het was zeker leuk elkaar even te ontmoeten zo ver van huis. In Redmond zijn veel antiek winkeltjes, waar ze onder andere ook oude kentekenplaten verkopen. H heeft het tot traditie gemaakt er tijdens iedere vakantie in de USA een paar te kopen van de staten waar we dat jaar geweest zijn. In het eerste winkeltje vinden we er 1, maar verder is het niet veel. We vragen aan de dame die ons helpt waar we er meer kunnen vinden. Ze verwijst ons naar een andere winkel even verderop. Het is inmiddels tegen vijven, en jullie raden het al. Als we om 5 uur bij de winkel aankomen, gaan ze net sluiten. We vragen nog even snel op ze wel platen hebben, anders hoeven we morgen ook niet terug te gaan. Ja hoor, zegt de dame, heel veel. Om 10.00 uur gaan we open. Ja hoor, dan maar terug morgen. Nu eerst naar het hotel en dan wat eten.