Dag 15 - Yellowstone NP WY

16 september 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Na een nacht heerlijk slapen weer vroeg op. Yellowstone wacht. We passen onze kleding aan op het weerbericht, een extra laagje dus en de wandelschoenen aan. Het lijkt de hele nacht geregend te hebben en dat doet het nog steeds als we het park in rijden. Het is ook behoorlijk fris, een graad of 5. Al vrij snel zien we weer een groepje elk. En daarna bizons. Een paar, een hele groep, een enkeling en complete kuddes. Bizons de hele dag. Een paar keer echt dichtbij. We kunnen de overgang in de vacht bij borst en hals goed zien. Het blijft bijzonder om die grote, gespierde beesten zo te zien. Een paar keer kunnen we ze hóren grazen. We zien nog wat elk, maar verder geen dieren vandaag, misschien mede door het weer. Er valt inmiddels ook natte sneeuw en de temperatuur is gezakt naar een graad of 3. Wat we wel zien zijn geisers en bronnen. Dit is echt een bijzonder en gaaf park. Ik kan het niet goed omschrijven en zelfs de foto's kunnen niet goed genoeg weergeven hoe het is. Ondanks dat het weer niet echt gunstig is, want doordat het ineens zo koud is, en het water uit de bronnen en geisers zo heet, ontstaat er veel stoom en wordt het zicht flink belemmerd. Toch vinden we het schitterend. Af en toe stinkt het behoorlijk, naar rotte eieren door de zwavel. Onze 1 euro regen poncho's komen eraan te pas en we maken wat wandelingen naar de geisers. Eén keer is het even droog en kunnen onze hippe plastic jasjes in de auto blijven. Maar als we bij Old Faithful gaan kijken, regent en sneeuwt het weer flink. Terug in de auto om de rest van de ronde te vervolgen, gaat het echt flink sneeuwen en dat blijft het doen. De temperatuur zakt naar 0 graden en een aantal keer eronder. We zien steeds meer plekken waar het wit aan het worden is. Dat is ook zo bij ons hotel, waar we rond half 7 aankomen. Tjonge, de winter is hier begonnen! Na het inchecken gaan we naar onze kamer. Die ruikt niet zo lekker, naar rook hebben we het idee. We hebben net getekend om niet te roken in de kamer, dus dat geeft geen goed gevoel. Straks kijken ze ons erop aan. Terug naar de receptie dus. Er zaten 3 dames bij de receptie. Eerst zegt één van hen dat het bij het schoonmaken nog niet zo was en dat ze met wat 'Orange spray' kan komen. Nou.....De dame achter de computer besluit dat ze ons kan upgraden naar 'het nieuwe gebouw'. Dat is beter. Ze zegt eerlijk dat de kamers in het 'oude gebouw' een beetje muffig en onfris kunnen ruiken. We bedanken haar en gaan voor de tweede keer naar onze kamer. Deze keer zijn we aangenaam verrast. Wow, hier ruikt alles inderdaad nieuw en het ziet er supermooi uit. Kijk, now we're talking. Dat mag ook wel, want verblijven in de buurt van Yellowstone kost een lieve duit. Nadat we de auto hebben uitgeladen in de nog steeds vallende sneeuw, hoeven we alleen de weg over te steken voor ons avondeten. We eten weer lekker en niet verder vertellen dat we wederom een toetje genomen hebben. Huisgemaakte Carrot cake, nou vraag ik je, wie laat die kans voorbij gaan?

Of we morgen weer naar het park kunnen is nog even de vraag. Er wordt 15 - 25 cm sneeuw verwacht en tot 12 uur morgenochtend geldt een winterse sneeuwstorm waarschuwing. Een deel van de route die we voor morgen in gedachten hadden, is al afgesloten voor gewoon verkeer en alleen nog open voor sneeuwscooters ed. Het zou jammer zijn, maar niets aan te doen. We maken er wel wat van. :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geert en Fenke:
    16 september 2017
    Wauw mooi zeg!! En wat een verschil in temperatuur brrrrr. Leuk om de mooie verhalen mee te lezen!! Veel plezier!!