Dag 13 - Twin Falls ID - Driggs ID

14 september 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Na het ontbijt verlaten we het hotel en daarmee onze enorme kamer om op weg te gaan richting Driggs. Te beginnen met een bezoekje aan het Visitor Center van Twin Falls. We willen de Canyon wat beter bekijken, maar dat valt niet mee want het is bijna allemaal privé terrein. Het beste zicht was toch vanaf de rand. De reis gaat verder oostwaarts. Voordat we bij Craters of the Moon National Monument aankomen, rijden we nog door wat kleine dorpjes waar wat leuke, typische pandjes staan, zoals de saloon op de foto. Craters of the Moon is echt een enorm gebied, zover je kijken kunt zie je lava. Eén grote zwarte vlakte, hier en daar een berg (vulkaan) en wat lage begroeiing. Bizar landschap. Een enorm contrast met Idaho Falls, waar de Snake River een enorme waterval vormt. Niet in de hoogte, dat is max 2 meter, maar in de breedte, honderden meters. Mooi gezicht. Dan is het de hoogste tijd om door te rijden naar ons overnachtingsadres in Driggs. Een klein dorpje op de grens van Idaho en Wyoming. We hebben een kamer met eigen badkamer bij mensen die een deel van hun (enorme en) mooie huis verhuren. Wat een gaaf huis, helemaal van hout, midden in de weidse velden. Alleen de hond lijkt thuis te zijn, die is overigens ook enorm, een Deense Dog. Binnen ligt een brief voor ons klaar die ons naar de kamer wijst. Ruim, maar een knus sfeertje door al dat hout. We gaan nog even terug naar het dorp om wat te eten, en jullie raden het al, we eten weer fantastisch. Dit wordt haast een culinaire vakantie. Superleuk restaurantje, klein maar hartstikke druk, want vorig jaar verkozen tot beste restaurant van Idaho. Aan de bar omdat er anders geen plek is. In dit geval is aan de bar haast in de keuken, dus we hebben goed zicht op de kok die heel hard werkt, maar alles helemaal onder controle heeft. Leuk om te zien.

Dan terug naar het huis. We zijn benieuwd naar morgen. Grand Teton National Park staat op de planning gevolgd door Yellowstone NP. En waar we vandaag nog haast 30 graden hadden, is het weer daar net even anders. Grand Teton haalt dan de 17 graden nog, maar voor Yellowstone staat er vorst en sneeuw in de voorspelling. Brrr...we gaan het zien....:-)

1. Stefan:
    14 september 2017
    Jullie hebben het maar goed :). Dat is leuk als je kan kijken in de keuken. Heel veel plezier nog!
  2. Cora:
    14 september 2017
    Wat een temperatuurverschillen zeg! Mooie foto's ook weer.
  3. Esmeralda:
    Hee globetrotters!
    Leuk om iedere ochtend te starten met jullie reisverslag en mooie foto's. De afwisseling van Grand Teton en Yellowstone zal jullie onder welke weersomstandigheid verwarmen.... en anders een lekkere warme chocolademelk met marshmellow is ook heel lekker ;) Maar het blijft bijzonder om te lezen over het verschil in weersomstandigheden en landschappen. Geniet!
  4. Collin:
    14 september 2017
    ik kan niet wachten op alle fotos!!!! Gaan jullie nog door wyoming heen? Moet erg mooi zijn ook

Veel plezier
  5. H-D.:
    Hallo beiden !
    Jullie zijn er weer in geslaagd om mooie verhalen te schrijven en mooie foto's te maken, dank jullie wel. En de kilometerteller loopt flink op, meer als de helft hebben jullie al achter de rug.
    Snake River, oeh, beetje griezelig; hebben jullie slangen ontdekt, behalve dan dat ene slangetje waarover al is geschreven ?
    Sterkte met het temperatuursverschil dat jullie voor de boeg hebben.
    Het lukt me niet om elke dag te lezen, maar ik lees wel (achteraf) alle verhalen.
    Veel plezier verder, geniet ervan !!!