Dag 22 - Redmond OR - Salem OR

23 september 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Ontbijten doen we vanmorgen bij een heel gezellig uitziend restaurantje. Binnen is het ook gezellig en het eten is al even lekker. Een goed begin van onze laatste dag. Daarna terug naar de antiekwinkel. We kijken onze ogen uit. Wat hebben ze veel! Bijzondere dingen, maar ook een hoop (wat wij beschouwen als) rommel. En inderdaad erg veel kentekenplaten. H vindt wat hij zoekt en tevreden verlaten we de winkel. Dan is het tijd om te beginnen aan onze laatste route deze vakantie, die van morgen naar het vliegveld even buiten beschouwing gelaten. Net buiten Redmond is nog een State Park, Cline Falls. Omdat we de afgelopen dagen één en ander niet hebben kunnen bekijken vanwege het weer, besluiten we hier even te stoppen. Er zijn wat mensen, niet veel, en er heerst een heerlijk rustig sfeertje. Een korte wandeling leidt naar de watervallen. Niet erg spectaculair, maar best leuk en heerlijk om weer in de buitenlucht te wandelen. We vervolgend onze weg en rijden weer heerlijk door bergachtig bosgebied met nu en dan mooie uitzichten. In de omgeving zijn verschillende bergen. De toppen zijn goed zichtbaar, sommigen bedekt met sneeuw. In het dorpje Sisters drinken we een kop koffie. Leuke sfeer, in de winter een geliefde uitvalsbasis voor de skigebieden in de buurt. Aangekomen in Salem rijden we eerst door voor een laatste poging tot een farm bezoek. Deze keer een hazelnootfarm op de planning. Langs de weg staan inderdaad enorm veel hazelnootbomen. Zo ver we kijken kunnen. Maar aangekomen op de plaats van bestemming blijkt dit niet echt een farm te zijn. Ze verbouwen wel van alles, maar voornamelijk hop voor de productie van hun bier. Omdat H in één van de restaurants waar we gegeten hebben deze vakantie, erg gecharmeerd was van een hazelnootbiertje, besluiten we deze gelegenheid dan maar te gebruiken om daar een flesje van te kopen. Wederom geen farm bezoek dus, ik snap er niks van. Allerlei websites bezocht, maar de praktijk is steeds anders. Welke je dan wel kunt bezoeken weet ik voor nu niet, maar goed, het was ook leuk om door de gebieden met farms heen te rijden. Dan naar het hotel. De kamer is ruim en netjes. Voordat we gaan eten, is er eerst een ander karweitje dat gedaan moet worden, namelijk de koffers zodanig inpakken dat alles goed en wel mee kan terug naar huis. Ondanks de voornemens om dat niet te doen, hebben we vanaf huis toch teveel meegenomen, waardoor de extra ruimte in de koffers beperkt is. Gelukkig, na wat puzzelen is het voor elkaar en kunnen we gaan eten. In de lobby printen we de boarding passes voor de terugreis. Met een kopje koffie en thee naar de kamer om de laatste verslagen te maken. We hebben een supermooie en leuke vakantie gehad. Iedereen bedankt voor het meelezen en de reacties. Tot snel!